Tuesday, August 28, 2012

kembali menulis

Assalamualaikum,

Rasanya sudah lama tak menulis kat sini...blog pun dah baru..yang lama sudah katup atas sebab2 yang tertentu ataupun..malu la dengan blog sendiri kot..tah apa-apa...hehe..so, dah bukak blog baru nie berazam untuk tulis benda yang elok sikit...hehe..iyalah seiring dengan peningkatan usiaku ini...


Dalam tahun 2012 setakat bulan nie..macam2 peristiwa, pahit, manis, sedih, amarah yang telah berlaku...macam drama pulak..tapi berbalik kepada Qada dan  Qadar semuanya adalah ketentuan Allah S.W.T..Kita hanya merancang, Allah sahaja yang layak tuk approved kan...betul tak..bila hati kita redha, insha allah automatik ketenangan yang kita akan perolehi...Allahuakbar!.


Bagi aku, 2012 nie ada peristiwa yang mematangkan aku..dan insha allah aku harap "ia" akan lagi mendekatkan aku pada pencipta Kita. Memang setiap manusia selalu leka dan tidak menghargai masa2 hidup kita di dunia ini... dannnn..bila kesedaran itu muncul dalam diri...ada masanye ia sekejap je..bak kata orang..insap kejap..jap lagi buat balik..cam orang makan sambal belacan..pedas..tobat tak mau makan...tapi bila dah ilang pedasnye kita makan balik..benda sedap..mau nye ditolak....macam tu la kehidupan di dunia nie...tapi jangan terlampau pulop..nanti riak jadinye..biarlah benda2 yang kita buat niat hanya kerana Allah S.W.T.


yang penting bagi aku..hidup nie kerana Pencipta, hidup nie biar menyenangkan orang lain dan jangan sekali pun kita menyusahkan orang lain, terutamanya kedua mak ayah kita...walaupun ada kalanye hati kita terusik dengan kata2 atau sikap mereka...sematkan dalam hati..."dema je mak bapak kita" tak de orang lain doh...biasalah..terima ajelah..walaupun ada pahit...tapi ingat..kalau kita wat cam tu..insha allah, anak2 kita pun satu hari nanti buat gitu jugak kat kita...mana tau kita tua esok..jadi cam gitu juga...so, hadapilah dengan senyuman..ingat...jangan jadi anak derhaka...


2012 juga...midyear..on 12 May, My best friend...meninggalkan dunia yang sementara ini menuju ke alam sebelum alam akhirat...berita yang amat mengejutkan semua orang...tapi ajal maut memang telah ditentukan oleh Allah. Berita itu membuat aku berasa betul-betul kehilangan. Walaupun sudah hampir 4 bulan tetapi kadang2 masih macam "betul ke nih"...terkilan pun ada. Tapi...redhakan pemergiaan arwah...Allah lebih Sayangkan dia...

Setiap kali aku jenguk kat tingkap opis nie...aku teringatkan Arwah, sebab, itulah kali terakhir aku lihat dia...melalui tingkap di aras 7 nie...masa tu arwah berada dibawah pokok ketapang...ikut hati mau SMS time tu..tapi tak taulah berat hati nak SMS kata suh nengok lambaian ala-ala "ratu" dari atas...
itu semua takdirnya...sebab tu setiap kali aku terpandang pokok ketapang dari aras 7 nie...aku terbayang akan Arwah...Al-Fatihah..

okey..dah banyak bebel nie..kalau dah menulis tak reti berenti..
so, insha allah, next entry ada umur kita jumpa..
lama tak cerita pasal Aura dan Sha..

 gambar Aura dan Sha Julai 2012 - dalat, vietnam

wassalam

nota p.s i lap u : Jangan dilupa pada yang tiada..sentiasa ingat dan sedekahkan doa pada mereka..bak kata orang yang pergi biar lah pergi.  memang la  diorang dah pergi..tapi yang idup nie jangan lupakan mereka...insha allah..

No comments:

Post a Comment